הטרנדים החמים בעולם השיווק והמכירות בוידאו לשנת 2017

20
הטרנדים החמים

הטרנדים החמים בעולם השיווק!

אם אתה בעל עסק שעוקב אחרי התפתחות עולם השיווק במדיה הדיגיטלית, ודאי לא תהיה מופתע

מהעובדה ששיווק בוידאו תופס את מקומו ככלי השיווקי האפקטיבי ביותר בשנת 2017.

הוא הפך להיות לא רק עוד אמצעי במערך השיווקי הכולל של העסק,

אלא כלי הכרחי בכל קמפיין תוכן שרוצה לטעום את טעם ההצלחה.

השיווק  בוידאו עוזר היום לבעלי עסקים להגיע לקהל מטרה עצום ,

לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלהם,

להיחשף למערך שלם של לקוחות שעדיין לא מכירים אותם,

ולהגביר את יחסי ההמרה בכל שלב במשפך השיווקי.

אני עומדת לענות לכם על השאלה המתבקשת, מה הדבר הבא בעולם השיווק בווידאו?

מהאסטרטגיה ועד המכירות, בדקתי וחקרתי עבורכם, מה הם הטרנדים הכי חמים היום בעולם השיווק

ומה עוד לפנינו.

העולם עובר לתהליך מכירה בוידאו

רוב המשווקים היום להוטים להשתמש  בוידאו כי הוא מגדיל את  אחוזי ההמרה ביחס להשקעה שלהם.

הם מבינים ששימוש בוידאו בכל משפך שיווקי מאיץ ומייעל את כל תהליך המכירה.

רוב העסקים שעושים זאת  מצהירים כי  שימוש בוידאו בתהליך המכירה מקצר בחצי זמן את כל המשפך השיווקי בעזרת תוכן.

ככל שיותר בעלי עסקים יבינו שזו הדרך הקצרה והאפקטיבית ביותר למכירה, אנו צפויים לראות בשנה הקרובה יותר ויותר סרטונים המיועדים להוביל לסגירת עסקאות.

הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מצפים שהתוכן שלכם יוגש בוידאו.

התהליך השיווקי נמצא היום במקום שוידאו לעסק הוא לא מותרות, הוא חובה!

צריך להבין, 25% מהלקוחות מאבדים עניין בתוכן שלכם אם הם לא רואים וידאו שלכם שמסביר על השירות או המוצר. קל להבין כמה זה חשוב להם שהוידאו יהיה חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה שהם חווים.

אבל, סרטוני הוידאו הם לא רק חווית קנייה של הלקוחות…

כיום, לכל מוצר או שירות יש בממוצע 15 מתחרים. לכן, המותג שלך חייב להתבלט מעל האחרים. במיוחד חשוב לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים אונליין  בפורמט המועדף עליהם במיוחד – שהוא וידאו כמובן.

וידאו חובבני לעומת וידאו מקצועי

מאחר והשימוש בוידאו ככלי שיווקי הופך להיות יותר ויותר פופולארי, האיכות של הווידאו צריכה לעלות בסדר העדיפויות של העסק. סתם להעלות עוד ועוד סרטונים לא יביאו את התוצאות הרצויות לעסק.

כי מי רוצה לצפות בסרטון וידאו באיכות ירודה?

התחרות בוידאו הופכת להיות יותר ויותר קשוחה למי שמשווק בוידאו באיכות נמוכה וכתוצאה מכך יהיה לו מאוד קשה לצבור צפיות, לייקים וכו'.

אם אתה חושב להתחיל לצלם סרטוני וידאו שיווקיים, צריך לעשות את זה בצורה מקצועית כבר בהתחלה.

הדרך שבה תנגיש את המסר שלך – כך בדיוק תיתפס בעיני הצופים.

אם תהיה מקצוען – כך גם תעביר רושם של מקצוען.

סרטוני וידאו איכותיים מתבלטים מעל האחרים, יוצרים יותר מעורבות, ובכללי הם מביאים יותר תוצאות בתחום של השיווק הדיגיטלי. בנוסף, הם מהווים השקעה  מאוד משתלמת, מפני שהם מעלים את אחוזי ההמרה של העסק ומשמשים כנכס חשוב לעוד שנים רבות קדימה.

יותר מותגים משלבים וידאו באסטרטגיה השיווקית שלהם

בעוד ש73%  מהמשווקים מצהירים שהתוצאות הטובות ביותר שלהם הם כתוצאה משיווק בוידאו, כמעט 30% מהם מודים שכתוצאה מאסטרטגיה שיווקית לא נכונה הם לא קיבלו את התוצאות הראויות.

הנתון המפתיע הוא, שלמרות שכל כך הרבה עסקים מבינים את החשיבות של הוידאו, רק מעטים מהם בונים אסטרטגית שיווק תוכן באמצעות וידאו.

השינוי עוד יגיע ככל שיותר ויותר בעלי עסקים יבינו שהשיווק בוידאו מתחיל קודם כל באסטרטגיה נכונה.

הוידאו היום מוביל יותר ויותר בתהליכי מכירה אוטומטיים

לפני  כ 10 שנים אתר האינטרנט היה המקום המרכזי לספק מידע למתעניינים אודות העסק שלך. אם לקוח מסוים היה מעוניין להתקדם איתך  הוא היה חייב להתקשר או להיפגש עם איש מכירות מטעמך.

כיום, הלקוחות כבר התרגלו לשירות עצמי. באופן פשוט אפשר להעניק להם את כל המידע שהם צריכים, מתי שהם רוצים ואיך שהם רוצים , ממש להנגיש להם את המוצר ספיישל עד הבית.

למעשה, רק 20% מהמתעניינים רוצים בכלל  לדבר עם איש מכירות בשלב שהם שוקלים האם לקנות מאיתנו או להשתמש בשירותים שלנו. 40% מעדיפים להתקדם מבלי לדבר עם איש מכירות כלל.

כאשר נעשה שימוש בוידאו בתהליך המכירה, הלקוחות מקבלים את מה שהם רוצים: חווית קנייה בשירות עצמי בזמן ובמקום שנוח להם.

יותר אנשי מכירות ויחסי ציבור משתמשים בוידאו.

רוב הסרטונים השיווקיים עוזרים לאנשי מכירות לבנות קשר ישיר עם הלקוח הפוטנציאלי וכל זה בלי לצאת מהעסק בכלל.

הרבה אנשי מכירות מצלמים  עצמם בוידאו פשוט ושולחים ללקוח את זה כסרטון  הצגה עצמית או הזמנה ליצירת קשר.

איש המכירות יוצר קשר אישי עם הלקוח הפוטנציאלי עוד לפני שפגש אותו פנים מול פנים.

מודעות וידאו הכי טרנדיות בעולם הפרסום.

אנחנו חיים היום בעידן שתקציב הפרסום הכללי במודעות וידאו, עובר את תקציב הפרסום בטלויזיה.

הסיבה לכך היא  שאנשי הפרסום רוצים למדוד את התוצאות בצורה מדויקת ואת זה הם יוכלו לקבל רק כתוצאה משיווק דיגיטלי.

לדוגמה: סקירת הבחירות האחרונות בארה"ב גרפה יותר צפיות ברשת האינטרנט מאשר בכל ערוץ טלוויזיה אמריקאי.

שיווק בוידאו למטרות רימרקטינג (שיווק מחודש).

רבים המשווקים שמשתמשים בנתוני הכניסה לאתר שלהם בכדי לפנות לקהל שכבר יצר אינטראקציה מסוימת עם המוצר/שירות שהם משווקים.

העלות לחשיפה זולה יותר במודעת וידאו מאשר כל מודעה אחרת. לכן, גם בקמפיין רימרקטינג רצוי להשתמש בוידאו.

הנתון אומר ש 80% מהמבקרים באתר יוצאים ולא חוזרים אף פעם…זה בגלל שהעסק שלך לא בסדר, אלא זה בגלל שאנשים היו עמוסים במידע ונטים לשכוח מהר מאוד מה הם ראו.

לשמחתנו, היום אפשר לחזור אל המתעניינים באמצעות קמפיין רימרקטינג והדרך הטובה ביותר לעשות זאת זה כמובן דרך וידאו.

המעורבות של הקהל בסרטוני וידאו היא הרבה ביותר

מעורבות הקהל  זה אחד הדברים החשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. ככל שיש יותר מעורבות בפוסט (לייקים, שיתופים, תגובות) כך ניתן ליצור קהלים גדולים וטובים יותר לפרסום.

וידאו טוב, מחזיק את הצופים מרותקים וקשובים ומעורר תגובות ומעורבות אצל הקהל.

בנוסף, אחדמהדברים החשובים ביותר ללקוח זה לראות שגם אחרים אוהבים את המוצרו. כמות גדולה של לייקים, תגובות ושיתופים מהווים הוכחה חברתית שצוברת תאוצה.

סרטונים ארוכים הם בעלי ערך רב (במידה והם עשויים היטב)

ישנה אמרה שאומרת ש"אין וידאו ארוך מידי, יש וידאו משעמם מידי".

כיום ניתן לראות שהסרטונים המקצועיים הופכים להיות יותר ויותר ארוכים, בעיקר ביו-טיוב.

הוידאו שמספר סיפור הוא המלך

סיפור זה לא דבר חדש, מה שחדש זה לדעת לשלב סיפור טוב בשיווק של עסק. לאורך ההיסטוריה, סיפורים טובים היו הדרך העוצמתית ביותר לתקשורת בינאישית. סיפורים טובים נצרבים אצל האדם בתודעה ומפעילים את הרגש בצורה הטובה ביותר.

רצוי לשלב בסרטונים השיווקיים סיפורים מעוררי השראה עם קשר ישיר לעסק. זה מה שיחזיק את הקהל סקרן ויגרוםלו לזכור אתכם טוב יותר מאשר את  המתחרים.

סרטוני וידאו שונים לפלטפורמות שונות

לכל פלטפורמה יש את הייחודיות שלה.

בכל פלטפורמה יש קהל עם ערכים שונים ורצוי להתאים לכל קהל את התוכן שמתאים לו(צעירים, מבוגרים, נשים, גברים ועוד…)

יו-טיוב למשל מתאים לסרטונים ארוכים, בפייסבוק הקהל מורגל לסרטונים קצרים יותר ובאינסטגראם הסרטונים הם עד 30 שניות. בסנאפצאט הקהל ממש צעיר, לכן כדאי לייצר סרטונים עם תוכן צעיר וויראלי.

סרטוני וידאו מופקים למטרות צפייה ללא קול

רוב הכניסות לרשתות החברתיות מתבצעות דרך מכשירים ניידים, לכן רוב האנשים צופים בסרטונים ללא קול. חשוב מאוד בשיווק בוידאו להפיק את הסרטון כך שהוא יחזיק את הצופה גם ללא השימוש בקול. את זה עושים עם אפקטים מיוחדים שתופסים את העין והכי חשוב- כתוביות!

וידאו בשידור חי

עלייה לשידור חי ברשתות החברתיות נהיה טרנד חם מאוד לאחרונה.

יו-טיוב הצהירו על עלייה של 80% בשידורים חיים בשנת 2016. פייסבוק מעודדת עלייה לשידור חי ואף השיקה לאחרונה וידאו בשידור חי 360 מעלות.

אנחנו חיים בעולם שהכל קורה מהר ובשידור חי, לכן עסקים שיזהו את זה, יעקפו את המתחרים ויקבלו מעורבות חזקה מהקהל שלהם.

וידאו באי מייל

וידאו ואי-מייל הולכים טוב מאוד ביחד.

בשורה התחתונה, דיברנו על כך שאנשים מעדיפים לצפות מאשר לקרוא.

שימוש בוידאו באי-מייל מקפיץ את אחוזי הפתיחה ולחיצה על קישורים.

 

לסיכום:

סרטוני הוידאו שולטים היום בעולם שיווק התוכן הדיגיטלי.

הלקוחות הפוטנציאלים מצפים להכיר את העסק דרך סרטוני וידאו ובעלי עסקים רבים משתמשים בוידאו כי הם יודעים שזה מה שיביא להם את התוצאות המידיות והאפקטיביות ביותר.

אפשר לומר בוודאות שאסטרטגיית השיווק בוידאו זה לא טרנד חולף ואנחנו עשויים לפגוש יותר ויותר  בעלי עסקים שידביקו את הפער ויתחילו לשווק גם הם בוידאו.