טכניקות לקריינות מקצועית

00

הקניית כלים יישומיים לקריינות, הגשה והנחייהMICROPHONE

קריין או קריינית הינם מנחים לכל דבר ולכן חשובה ביותר הדרך בה מוגש הטקסט.

זה לא מקרי שהרבה קריינים הם גם שחקנים בוגרי בתי ספר למשחק בהם נותנים דגש על שיעורי דיקציה, הגשת טקסט נכונה, עברית רהוטה, אינטונציה ומימיקה.
על אף שמדובר בקריינות  חשובה לא פחות שפת הגוף של הקריין שמעניקה לו טבעיות , כניסה לדמות ואווירה נכונה להעברת המסר .

הייתי רוצה לעבור אתכם על הטכנ
יקות העיקריות הנדרשות לקריינות מקצועית ואיכותית :

  1. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא חימום קולי לפני הקלטה. אז נכון שיש לכם קול רדיופוני ואתם עוברים מיקרופון מצויין אבל ללא חימום נכון ,
    אפשר לפגוע במיתרי הקול, לפתח יבלות ולהגיע למקרים של צרידות ואיבוד הקול לפרקים. החימום קריטי במיוחד כשמדובר על דיבוב וקריינות משחקית או סיפורית המצריכה עבודה על הקול הלא "טבעי" שלנו.

בדיוק כמו פסנתרן שמפתח מיומנויות באמצעות הידיים, כך עבודת הקריין מצריכה לשמור על הקול צלול ונקי.

מומלץ לעשות חימום קולי קצר לפני הקלטה הכולל תרגילי נשימה, הרפיה ופיתוח קול. חימום גופני של 10 דקות גם הוא יכול בהחלט לתרום לאנרגיה.

  1. התחלה – בקריינות מקצועית הדבר החשוב ביותר הוא המסר אותו אנו רוצים להעביר למאזין וההתחלה משחקת תפקיד עיקרי. בדיוק כמו שרושם ראשוני מתקבל ב20 שניות הראשונות
    כך גם הפתיח בקריינות יקבע האם ימשיך המאזין לשמוע את הקריינות או לא. בין אם זה תשדיר פרסומת או כל קריינות אחרת, עליכם למשוך את תשומת ליבו של המאזין ישר מההתחלה,
    הדבר חשוב אף יותר בתשדירי פרסומת, מכיוון שעליכם "להפריע" למאזין ולמשוך את תשומת ליבו המלאה למוצר או השירות הספציפי.

אז איך עושים את זה? עליכם להתחיל את משפט הקריינות בהתלהבות ובטון נחרץ. לעיתים קרובות המשפט הראשון יהיה למעשה הסלוגן של החברה כך שהוא חייב להיאמר בטונציה המדויקת שתעצים את המוצר. עליכם ליצור סוג של שלט חוצות שיאפיין את המוצר או השירות.

 

  1. חיוך – חייכו והרבה כשאתם מקריינים. בדיוק כמו שהחיוך עובר במצלמה כך הוא גם עובר דרך המיקרופון. וחיוך מזמן לקוחות . כמה נעים להאזין לנציגת שירות לקוחות שמחייכת ומנעימה את זמננו גם אם למעשה מטרת השיחה היא להתלונן על ליקויים ותקלות במוצר. קריינות אשר מלווה בחיוך תמיד תגרום לאמפטיה ולהרגשת רעננות, והדרך הפשוטה להישמע מחוייכים היא פשוט לחייך.

 

  1. אמינות – הדבר החשוב ביותר כשמדברים על קריינות מקצועית היא לשדר אמינות! האם ניסיתם אי פעם למכור למישהו משהו שאתם לא מכירים?
    ובאותה נשימה האם "המלצתם" לחבר על איזה בית קפה חדש, סרט, או הצגה? מי לדעתכם ישתכנע בקלות? ברור שהחבר, משום שאתם אנשים אמינים בעיניו והוא יכול לסמוך על שיפוט דעתכם הכנה.
    בעיקר כשמדובר בקריינות שיווקית נסו להאמין במוצר שאתם משווקים. כשתקריינו פרסומת לשילב שמוכרת מוצר לתינוקות, דמיינו שאתם אמא טרייה שזה עתה נולד לה תינוק- דברו אליה. מיד הקול שלנו יהפוך להיות רך וחם.
    לעומת זאת  אם נצטרך לקריין מרכזיה לניתוב שיחות של משרד עורכי דין יהיה עלינו להישמע רציניים, ייצוגיים עם קול חד ועמוק.

חשוב לא להגזים יתר על המידה באופן העברת הטקסט, שמרו על טבעיות מסוימת על מנת לשדר אמינות . האיזון הנכון יעזור לכם למשוך את תשומת ליבו של המאזין .

 

נסו להקפיד על הטיפים הללו שיעזרו לכם להיות קריינים מקצועיים!!!

דילוג לתוכן